Un an mai târziu, Craiova găzduiește cea de-a doua ediție a proiectului Erasmus+ „Școala de vară” „Aplicarea tehnologiilor avansate în predare și cercetare, în domeniul poluării aerului”. Acest proiect de succes este dezvoltat de Universitatea din Craiova în parteneriat cu Universitatea de Știință și Tehnologie Adana Türkeş Alparslan (Turcia), Universitatea din Plovdiv „Paisii Hilendarski” (Bulgaria) și Universitatea Matej Bel din Banská Bistrika ( Slovacia). Scopul proiectului este de a dezvolta abilitățile STEM ale studenților în utilizarea tehnologiilor avansate.
22 de studenți din Turcia, Slovacia, Bulgaria și România au abordat multe subiecte legate de știință și mediu, într-un pachet care îi conduce către soluții mai avansate care ne impactează viitorul: senzori, schimbări climatice, microcontrolere și electronica, programare, iot, imprimare 3d, sustenabilitate, legile mediului, prelucrarea datelor. Toate aceste subiecte însoțite de exemple practice de la specialisti implicați în domeniile respective.
Studenții internaționali au învățat cum să facă un senzor de poluare folosind microcontrolere. Acest tip de senzori sunt utilizați pentru monitorizarea calității aerului sub formă de rețele de senzori desfasurate pe zone extinse. Ediția anterioară a avut loc anul trecut când studenții au construit senzori bazați pe designul #opensource uRADMonitor® SMOGGIE®, disponibil pe Github. Un nou set de senzori a fost construit si anul acesta. Activitățile lor au inclus ateliere cu activitati practice, cum ar fi lipirea componentelor electronice și programarea modulelor de senzori:
Și lecții practice despre imprimarea 3D la laboratoarele Universității:
CEO-ul uRADMonitor, domnul Radu Motisan, a participat la eveniment pentru a prezenta avantajele dezvoltării tehnologiilor inovatoare într-o piață foarte competitivă și a susținut un workshop despre senzori IOT, demonstrând fluxul de date pe senzori mici, eficienti din punct de vedere energetic, care citesc parametrii de mediu și îi trimit în timp real prin Internet.
Senzorii construiți de studenți au fost luați acasă și instalați în mai multe orașe din Europa și Asia de Vest. În acest fel, pe lângă dobândirea de noi competențe în știință și tehnologie, studenții au contribuit și la conștientizarea problemelor poluării, devenind ambasadori ai unui viitor mai bun, mai sustenabil.